I dag får du opptil 30 % rabatt på plakater
Når du handler for minst 395kr.

Generelle kjøpsvilkår
Personer under 18 år må ha foresattes skriftlige tillatelse for å bestille. Vi forbeholder oss retten til å endre våre vilkår og betingelser uten varsel. Les mer om våre generelle vilkår og betingelser her.

 

Bestilling
Alle vanlige bestillinger gjøres via vår hjemmeside, www.gallerix-home.no eller www.gallerix.com. Ved bestilling på en konto registrert som et selskap er det registrerte selskapet i alle henseender å betrakte som kontraktsrettslig part. Vi bruker Klarna som leverandør av kassen vår. Dette betyr at vi kan dele dine personopplysninger som kontaktinformasjon og bestillingsinformasjon med Klarna når kassen er lastet, slik at Klarna kan håndtere kjøpet ditt. Dine personopplysninger som deles behandles i henhold til Klarnas egen databeskyttelsesinformasjon.

 

Valuta
Alle bestillinger som legges inn via gallerix-home.no belastes i norske kroner (NOK).

 

Kortbetaling:
Kortet ditt belastes på det tidspunktet varene dine sendes fra oss.

 

Pris og betaling
Alle priser på nettsiden vår er gjeldende priser. Alle våre priser er oppgitt inkl. mva. MVA og eventuelle fraktkostnader rapporteres på ordresammendraget før du bekrefter kjøpet. Hvis momsen endres, forbeholder vi oss retten til å endre prisene tilsvarende. Prisjusteringer kan forekomme når som helst uten forvarsel. Gallerix selger kun til personer og bedrifter som kan betale med kredittkort/debetkort eller via faktura.

 

Sikre betalingsløsninger
Det er 100 % trygt å handle på Gallerix. Våre betalingsløsninger leveres av og administreres av Klarna – Nordens ledende uavhengige leverandør av betalingsløsninger for netthandel.

 

Forsinkede betalinger
Ved forsinket betaling for fakturakjøp gjelder vilkårene som er satt i forbindelse med fakturakjøp. Ved manglende betaling tilkommer et purregebyr. Dersom det i ettertid ikke foretas betaling, kan kravet deretter overlates til inkassobehandling hvor det kan påløpe ekstra inkassokostnader. Vilkårene for fakturakjøp kan leses i sin helhet på www.klarna.se eller ved å klikke på lenken ""Fakturavilkår"" i kassen i forbindelse med ditt kjøp.

 

Toleranse
Under produktproduksjon kan det forekomme avvik i farge og format på grunn av for eksempel monitorkalibrering. Ved disse anledninger kan klageretten ikke gjøres gjeldende.

 

Levering og frakt
Leveringsdagen er dagen du som kunde mottar bestillingen din. Risikoen for produktet går over på kunden ved mottak av produktet. I tilfeller hvor kunden velger å ikke løse inn den bestilte forsendelsen, vil kunden bli belastet kostnaden for tilsvarende frakt (tur/retur), postoppkravsgebyr og ekspedisjonsgebyr på totalt 199 kr. Dersom et produkt/forsendelse blir skadet under transport, skal dette meldes direkte til transportfirma/sjåfør ved levering. Se gjennom leveringen din før du mottar den og signer for den. Ikke godta skadede pakker.

 

Leveringstid
Leveringstiden regnes fra datoen en bestilling er lagt inn. Leveringstiden er altså tiden mellom bestillingen og at du som forbruker mottar produktet ditt. Vær oppmerksom på at dersom din bestilte vare skal trykkes med egen original, må du som kunde oppgi en komplett og godkjent original ved bestilling. Ellers kan leveringstiden justeres med tilsvarende tid det tar å få godkjenning fra deg som kunde på originalen som skal trykkes.

 

Forsinket betaling
Dersom kunden er forsinket med betaling med mer enn 30 dager etter at Gallerix ba kunden om å betale det forfalte beløpet, kan Gallerix heve avtalen helt eller delvis ved skriftlig varsel til kunden. Dersom Gallerix hever avtalen, har Gallerix også krav på erstatning.

 

Angrerett
For produkter som trykkes etter respektive kundes ønsker med personlige motiver, tilbyr vi ikke åpent kjøp. For andre produkter gjelder 14 dagers angrerett for privatpersoner, og angrefristen begynner å løpe fra den dagen du mottar din levering. Du kan kansellere en ordre når som helst inntil den har begynt å produseres. Du kan imidlertid ikke angre et kjøp etter at varene dine er produsert og levert når det gjelder unike produkter med ditt spesifikke motiv, for eksempel fødselsplater. Har du derimot kjøpt for eksempel en fotoplakat med bilde fra vårt galleri, har du full angrerett innen 14 dager etter mottak av varen i henhold til forbrukerkjøpsloven. Hvis en vare er forseglet, må du ikke bryte forseglingen dersom du ønsker å kunne benytte deg av angreretten. Kun produkter i uåpnet emballasje kan returneres med angrerett.

 

Bilder og fargetrykk
Kunden er ansvarlig for bilderettigheter for bildene som sendes inn. Vi forbeholder oss retten til å nekte bilder som vi anser som umoralske eller til bilder som bryter med lover og regler. Fargene kan variere mellom ulike skjermer og utskriftsresultatet. Gallerix er ikke ansvarlig for varierende resultater mellom skjerm og faktisk trykk.

 

Garanti og klage
Våre produkter leveres med de garantiene som produsenter eller leverandører tilbyr oss. Som kunde kan du ikke påberope deg ytterligere produktgaranti fra Gallerix. Garantien er også personlig, noe som betyr at du som har kjøpt et produkt brukt ikke kan få produktet reparert av oss.

Du har alltid rett til å pakke ut varene og kontrollere funksjon og finish.

I følge forbrukerkjøpsloven har privatpersoner tre (3) års klagerett uavhengig av garantitiden som gjelder for et produkt. Reklamasjon må fremsettes innen rimelig tid fra feilen ble oppdaget. Feil ved produktet som det klages på må ha oppstått før eller på leveringstidspunktet. Gallerix kan ikke holdes ansvarlig for feil som oppstår etter levering dersom feil oppstår som følge av kundens uaktsomhet eller uforsiktige håndtering som ikke er forenlig med produktets utforming eller forventede bruk. Klager må sendes skriftlig til Gallerix AB via post:

Gallerix AB
Västergatan 6D
SE-352 30 Växjö

eller e-post

[email protected]

En skriftlig klage skal inneholde kundenummer, ordrenummer og årsak til reklamasjonen, og dersom det oppdages produktskade, dokumentasjon på disse skadene.

Ved godkjent klage får kunden dekket eventuelle retur- og fraktkostnader.

 

Returer
Dersom du ønsker å returnere en vare, fyll ut vårt returskjema Vi sender deg da en returseddel. Det er du som kunde som betaler for eventuell returfrakt med mindre annet er oppgitt. Retur sendes til Gallerix AB via post:

Gallerix AB
Västergatan 6D
SE-352 30 Växjö

Du som forbruker/kjøper betaler eventuelle returkostnader i tilfeller hvor du som forbruker benytter deg av eventuell angrerett.

Gallerix betaler eventuelle returkostnader for retur av det reklamerte produktet når reklamasjonen er godkjent.

 

Transportskader
Dersom en vare blir skadet eller tapt under transport fra Gallerix, må transportfirmaet ses som ansvarlig og klage sendes til transportøren. Dersom en vare blir skadet eller tapt dersom kunden returnerer den på eget initiativ, skal kunden som er avsender holdes ansvarlig for varen. Gallerix anbefaler derfor at alle forsendelser pakkes forsiktig i originalemballasje eller tilsvarende emballasje. Returforsendelser skal sendes som sporbar forsendelse.

Dersom du som kunde oppdager at en forsendelse er synlig skadet under transport, bør dette meldes til pakkeformidleren umiddelbart. Hvis du ved utpakking oppdager at innholdet er skadet, kontakt [email protected] så snart som mulig.

Du som forbruker/kjøper betaler eventuelle returkostnader i tilfeller hvor du som forbruker benytter deg av eventuell angrerett.

Gallerix betaler eventuelle returkostnader for retur av det reklamerte produktet når reklamasjonen er godkjent.

 

Ansvar for feil
Gallerix plikter etter vilkårene nedenfor og så raskt som omstendighetene tilsier, for egen regning, å utbedre feil ved produktet som ikke oppfyller avtalt spesifikasjon eller det som følger av loven.

Gallerix sitt ansvar omfatter ikke feil som er irrelevante for produktets tiltenkte bruk og som ikke medfører ulemper for kunden.

Gallerix sitt ansvar inkluderer ikke:

1. feil forårsaket av kundens bruk av produktene sammen med annet utstyr eller annet tilbehør på en måte som påvirker funksjonen;
2. feil forårsaket av kundeforetatte endringer eller inngrep i produktene som ikke skjer i henhold til Gallerix sine anvisninger;
3. feil forårsaket av kundens bruk av produktene på annen måte enn det som fremgår av brukerdokumentasjonen eller ved uaktsomhet fra kundens, dennes personale eller tredjeparts side eller av andre forhold utenfor Gallerix sin kontroll;

 

Ansvarsbegrensning (gjelder kun selskaper)
Skulle det oppstå erstatnings- eller erstatningsansvar for Gallerix etter disse generelle vilkårene, med mindre det foreligger forsett eller grov uaktsomhet, skal ansvaret begrenses til et samlet beløp som tilsvarer kjøpesummen for produktet(e) som erstatningsansvar er basert.

Gallerix sitt ansvar dekker kun direkte tap. Gallerix sitt ansvar omfatter således ikke indirekte tap, som tap i forretningsdrift, og heller ikke skader som Gallerix med rimelighet ikke kunne forventes å ha forutsett ved avtaleinngåelsen og hvis konsekvenser han ikke med rimelighet kunne ha unngått eller overvunnet.

Skulle Gallerix hindres i å levere eller omlevere, alternativt dersom slik leveringsplikt blir urimelig tyngende som følge av en arbeidskonflikt eller andre forhold utenfor partenes kontroll som brann, krig, mobilisering eller uventede militære tilkallinger av tilsvarende proporsjoner , rekvisisjoner, beslag, valutarestriksjoner, bråk og bråk, transporthindringer, varemangel, mangel på drivstoff, samt forsinkelser i leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av lignende forhold som behandles i dette punktet, er Gallerix fri for alt ansvar med unntak av reklamasjoner og kreditering av manglende produkter.

 

Annen informasjon
Vi tar forbehold om trykkfeil, informasjonsfeil og spesifikasjonsfeil på alle artikler og tjenester i vårt sortiment. All bildeinformasjon på våre sider skal ses som illustrasjoner, og vi kan heller ikke garantere at bildet gjengir varens eksakte utseende og tilstand.

 

Firmainformasjon (og eier av domenet gallerix-home.no):
Gallerix AB
Västergatan 6D
35230 Växjö
Sverige
556775-9393

Ikrafttredelsesdato: 2020-09-01