I dag får du opptil 30 % rabatt på plakater
Når du handler for minst 395kr.

 

Bestilling og levering
  • Hva er leveringstiden?

    Bestillinger blir normal produsert og sendt innen 2-3 arbeidsdager. Levering til kunden tar som regel enda 1-3 arbeidsdager. Ved uvanlig stor etterspørsel (i høytider, som Black Friday, jul og nyttår) så kan det oppstå forsinkelser. I landlige områder hvor post ikke blir levert daglig så kan leveringstiden være noe lenger.

  • Hvor mye koster det for frakt?

    Vi belaster 69 kr* frakt per bestilling. Fraktkostnaden refererer til kostnadene for transport og emballasje. Vi sender bestillingen din pakket i kartonger av høy kvalitet for å sikre at produktene dine er godt beskyttet under transport.


    * Hvis bestillingen din inneholder en stor bilderamme i størrelsen 70x100 cm, vil det bli belastet et fraktgebyr på 99 kr.

  • Hva skjer om jeg ikke henter pakken fra hentestedet?

    Om din bestilling blir returnert til oss fordi du ikke har hentet pakken din så tar vi 199 kr for dette. Det er for å dekke behandlingskostnader og dobbel frakt (tur-retur). Etter du har fått e-posten om at pakken har kommet tilbake til oss så er det en 14 dagers ventetid for bestillingen blir kreditert. Ekstra beløp vil bli tilbakebetalt etter lover og regler når det kommer til avbestilling/retur.

  • Kan jeg avbestille bestillingen min?

    Du kan avbestille når som helst før bestillingen har blitt startet. Men du kan ikke avbestille en bestilling etter din bestilling har blitt startet, I tilfelle unike produkter spesielt laget for deg, som bursdagsplakater eller postkort. Men om du har bestilt noe fra vårt galleri eller en bilderamme, for eksempel, så har du 14 dagers angrerett.

  • Kan jeg foreta endringer på en bestilling?

    Dessverre så kan du ikke foreta endringer på produkter som er fullførte. Om bestillingen ikke har blitt startet enda, så er det mulig å avbestille og bestille på nytt. Vennligst ta kontakt med kundeservice de vil hjelpe deg. 

  • Hvordan kan jeg spore min bestilling?

    Du vil automatisk motta en e-post med sporingsnummer og en link når bestillingen din har blitt sendt ut. Om sporingsnummeret ikke virker vennligst ta kontakt med kundeservice (merk at det vil ikke være mulig å spore leveringen før leveringselskapet har skannet inn leveringen, dette skjer som regel rundt 18:00 på den dagen som bestillingen har blitt sendt fra oss).

  • Hvordan virker rabatt koder?

    En rabatt kode vil bli lagt til i kassen. Gyldige rabatt koder gjelder for spesifiserte rabatter i kassen når aktivert. Rabatten er beregnes alltid og trekkes fra den ordinære prisen. En rabattkode kan ikke brukes på andre tilbud eller rabatter.

  • Jeg kan ikke finne min bestillingsbekreftelse. Hva bør jeg gjøre?

    Vi sender alltid u ten bestillingsbekreftelse over e-post rett etter du har lagt inn bestillingen. Om du ikke har mottatt bekreftelsen innen noen få minutter, så kan det være fordi du har skrevet inn feil e-postadresse når du bestilte eller fordi bekreftelsen har blitt sendt til spam mappen. Vennligst ta kontakt med kundeservice om du ikke har mottatt bestillingsbekreftelsen din og du ikke kan finne den i spam mappen. Vi vil da sjekke om bestillingen din har blitt gjort korrekt og sender deg en ny bekreftelse.

  • Jeg har ikke mottatt tekstmelding fra leverinsselskapet. Hva bør jeg gjøre?

    Dette er kanskje fordi du har skrevet inn feil telefonnummer når du bestilte. Vennligst ta kontakt med kundeservice om du ikke har mottatt en tekstmelding innen 6 dager etter bestilling.

Returer og klager
  • Hvordan kan jeg sende tilbake et produkt?

    Om du ønsker å sende tilbake et produkt, så må du fylle inn skjemaet som du kan finne her. Vi sender deg en retur lapp. Du, kunden, må betale grakt gebyrer om ikke annet har blitt avtalt.

  • Hvor mye er returfrakten?

    Frakt for retur koster 79 kr *. Beløpet for frakten vil bli trekt fra tilbakebetalingen av din bestilling. Retur gebyr er hva frakten koster, samt behandling og eventuelle skader til pakning.

    * Gjelder bestillinger med en ordreverdi på opptil 2000 kr. For bestillinger med en ordreverdi høyere enn 2000 kr, belastes kostnaden som fraktselskapet belaster for retur.

  • Min pakke ble skadet under frakt. Hva må jeg gjøre?

    Om pakken din har blitt skadet under frakt så må du klage til selskapet som leveret pakken. Ikke aksepter eller skriv under på et mottak av en pakke som er skadet.


    Om du ikke klaget når pakken ble levert, så må du ta kontakt med selskapets kundeservice. Navnet på selskapet som leveret pakken vil du finne på kopien som du skrev under på. Når du har lagt inn en klage hos leveringsselskapet så vil de ta kontakt med oss over vår kundeservice.

  • Et produkt har blitt skadet. Hva gjør jeg?

    Skader på produkt må bli dokumentert. Ta bilde av saden og fyll inn vårt skjema for klager. Vi vil behandle din sak så snart vi kan, normalt innen 24 timer.

  • Kan jeg byte et produkt?

    Vi godtar ikke byte. Om du ønsker å bytte et produkt, så kan du avbestille eller sende produktet tilbake. Når vi har betalt deg tilbake for det første produktet du kjøpte så kan du bestille det andre produktet i en ny bestilling.

  • Hvilken returrett har jeg?

    Du kan returnere varer innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Varene skal være ubrukte og i ubrutt originalemballasje. For rammer inkluderer dette plastforseglingen rundt rammen samt beskyttelsesplasten på begge sider av plexiglasset.

Gavekort
  • Hvor lenge er mitt gavekort gyldig?

    Alle gavekort er gyldig for 12 måneder, starter den datoen det ble bestilt.

  • Hvordan kan jeg sjekke saldoen på gavekortet mitt?

    Gå til "Gavekort " siden som du kan finne i menyen, eller nederst på hjemmesiden. Skriv inn ID nummeret på gavekortet ditt for å se saldoen.

Spørsmål om produkter
  • Hvordan papir bruker dere?

    Vi printer våre plakater på 200g matt papir av høyeste kvalitet fra den franske papirfabrikken Clairefontaine. Papiret er miljøsertifisert FSC og produksjonen er merket Svanen/EU Ecolabel.

  • Hvordan er kvaliteten på rammene deres?

    Våre rammer er laget av tre, som er et bærekraftig, miljøvennelig og resirkulerbart materiale. Våre eikrammer er laget av solid eik og de andre trerammene er laget av furu. Våre fururammer kommer med en malt overflate med doble lag lakk, som gir spesielt glatt og vakker avslutning. Alle våre bilderammer har et krystallklart ekstra tykt plexiglass og vriklips for enkel montering. Alle våre rammer kan henges bade liggende og stående.


    Vi har også et stort utvalg av metallrammer av høy kvalitet. Disse fås kjøpt i fargene svart, sølv, gull og kobber.

  • Plakatdesign eller Helomslag – hva betyr det?

    Når du bestiller plakater fra Gallerix kan du ofte velge om du vil få motivet ditt med Posterdesign eller Helomslags trykk. Posterdesign betyr at vi trykker plakaten din med en hvit ramme rundt motivet.


    Posterdesign (størrelse på hvit ramme):

    21x30cm : 2 cm bred hvit ramme

    30x40cm: 2,3 cm bred hvit ramme

    50x70cm: 4 cm bred hvit ramme

    70x100cm: 6 cm bred hvit ramme


    Helomslags trykk:

    Motivet trykkes helt ut til kanten av plakaten.

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Finner du ikke spørsmålet ditt? Kontakt oss så hjelper vi deg!

Kontakt oss